Kløver til esset og kløver til stjeling eliminerer den fargen. Andre gang ruter feller ruterknekten hos vest (!) (et noe uheldig utspill), og dermed kan jeg også eliminere den fargen. Inne i bordet i nord i denne posisjonen
Nå trenger jeg bare spille spar-9 og la denne seile såfremt den ikke dekkes. Hvis vest kommer inn må han enten spille spar opp igjen i AQ, eller spille til dobbeltrenons (som gir meg muligheten til å stjele på ene hånda og kaste en taper på andre hånda). 12 stikk, 100% garantert!
Et normalt utspill mot slem er trumf. Med hjerter ut har jeg ikke overganger til å eliminere både kløver og ruter, men ettersom vest bare har to rutere så kan jeg ihvertfall eliminere ham og får det samme sluttspillet. To ganger hjerter, kløveress og kløverstjeling og tre ganger ruter bringer deg inn i bordet. Så spiller du spar på samme måten, og når vest er inne på sparknekt må han spille opp igjen spar eller kløver til dobbeltrenons.
Aktuelt overlever du denne gangen med sparkongen foran, men neste gang sitter kongen i vest med KJx. Da er det bare eliminasjonen som vil hjelpe deg.
Eliminasjon er kanskje det beste verktøyet du kan ha som spillefører. Så lenge du bevarer trumf på begge hender så vil du tvinge motparten til å spille den fargen du helst ønsker, istedet for å balansere på en 50-50-sjanse (som finessen reelt er).