Klubbledere i Østerdal BK
Da er det avholdt kretsting og det ble noen utskiftninger i styret.
Vi i det nye styret vil gjerne høre fra dere klubbledere om hvordan aktiviteten er i deres klubb i forhold til den epidemien som går i samfunnet.
Har dere kommet i gang med ny sesong og greier dere og holde smittepresset sånn noenlunde under kontroll?
Om det er noe vi i kretsstyret kan bistå med, så ta for all del kontakt med en av oss.
Kretsstyret vil også gjerne ha innspill på hva vi kan jobbe med for å fremme bridgen i kretsen.
Ingen saker er for små til å ta opp, og vi i styret vil strekke oss så langt vi kan for å gi hjelp eller svar på henvendelser.
Ellers så håper vi å få hjemmesiden vår opp å gå igjen med Jørgen som ansvarlig,
men her vil også de to blide damene i styret ha en finger med i spillet (Eva Pauline og Sølvi).
Tanken er at det er der vi skal finne nyheter fra kretsen samt å kunne finne igjen ting som har vært.
Når alt går elektronisk så blir det viktig å ha en plattform man kan lagre ting på.
Vi snakket om at vi kanskje også burde ha lagret det som har skjedd i en sky, slik at man ikke blir så sårbar om noe skulle skje med den plattformen vi er på.
Når vi er inne på ting som har skjedd så savnes det protokoller fra da Østerdal BK ble stiftet (1999) til da man gikk over til å lagre digitalt.
Om det er noen som vet hvor disse protokollene befinner seg, så vil vi bli veldig glad for tips.
Dette gjelder også protokollene fra gamle Nord-Østerdal BK.
Det hadde vært flott å kunne samle disse og fått de lagret på en sikker plass.
Vi vil prøve å få arrangert 4. divisjon etter terminlisten, så første helga blir da 14 og 15 november.
Det vil bli utarbeidet en plan i forhold til smitte som vil bli sendt lagkapteinen på de enkelte lag.
Kretsen har lyst til å prøve og arrangere en handicap-turnering den 5. desember på Øiseth..
Her har vi lyst til å prøve påmelding slik vi gjorde før i tiden.
Dette gjør vi fordi vi ønsker at bare spillere som bor i kretsen deltar.
Slik tenker vi at kan minske muligheten for smittespredning.
For at vi skal kunne arrangere turneringen, trenger vi minst 12 par og vi setter en øvre grense på 20 par, så blir «førstemann til mølla».
Det er viktig at dere klubbledere informerer deres medlemmer om dette tilbudet enten på klubbkvelder, eller på en annen måte om dere ikke er kommet i gang igjen med spilling.
Om det er noen kubber som går med planer om å få til nybegynner-kurs så har kretsen et eget fond som skal gå til dette formålet, slik at klubbene får dekket utgifter i forbindelse med kurs.
Ta kontakt om dere har slike planer, I kretsen er det Eva som har ansvaret for rekrutering.
Om vi igjen skulle bli nedstengt, så har alle klubber en mulighet og få en bruker på BBO, dette må man ha for å kunne lage en turnering der.
Det er bare å sende en mail til NBF så vil dere bli tildelt en bruker for betalingsturneringer
Så da håper vi og høre fra dere!
For Østerdal BK